روانشناسی و زندگی بهتر!

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۴شهریور

درخت کندر صمغی تولید می‌کند که به آن نیز در زبان فارسی کندر گفته شده و به دو گروه کندر خوراکی و کندر غیرخوراکی تقسیم‌بندی می‌شود. این نوع درخت در مناطق خشک و کوهستانی کشور هندوستان، قاره آفریقا از جمله سومالی و اتیوپی و خاورمیانه مانند عمان و یمن تولید می‌شود.

در بین این کشورها عمان شناخته‌شده‌ترین منطقه تولید کندر بوده و بهترین انواع کندر خوراکی و غیر خوراکی را تولید می‌کند. کشورهای اروپایی از مهم‌ترین وارد کنندگان کندر محسوب می‌شوند.

کندر چگونه تهیه می‌شود؟

 

با ابزاری به نام اسکنه قسمتی از درخت را خراش می‌دهند و عصاره شیری رنگ از کندر خارج می‌شود که به آن اشک گفته می‌شود. اغلب تولید کنندگان شیره اولیه‌ای که در روی درخت جمع می‌شود را جمع آوری نمی‌کنند. پس از خشک شدن شیره قسمت خراش برداشته بزرگ‌تر می‌شود و شیره جدیدی از آن خارج می‌شود. این شیره خشک شده و پس از دو هفته جمع آوری می‌شود.

بهترین کیفیت کندر

 

برای ارزیابی کیفیت کندر خوراکی می‌توانید به رنگ آن توجه داشته باشید. بهترین نوع این محصول رنگی نقره‌ای و روشن دارد و ممکن است کمی متمایل به سبز نیز باشد. کندر قهوه‌ای متمایل به زرد ارزان‌ترین نوع این محصول به شمار می‌آید.

انواع کندر

 

کندر به دو نوع کندر خوراکی و غیرخوراکی تقسم‌بندی می‌شود. کندر غیرخوراکی را کندر آتشی نیز می‌گویند. هر دو نوع این محصول دارای خواص مفیدی بوده و به عنوان دارو در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کندر آتشی را معمولا می‌سوزانند و از دود آن برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می‌کنند.

چگونه از کندر استفاده کنیم؟

 

کندر دارای بوی چوبی و تندی است که می‌توان آن را استنشاق کرد. این نوع صمغ از طریق پوست نیز جذب می‌شود و جوشانده آن نیز قابل استفاده است. از دیگر روش‌های استفاده از این گیاه کاربرد آن به صورت مکمل است.

کمک به درمان آرتروز

 

کندر خوراکی به عنوان گیاهی با اثرات ضد التهابی شناخته می‌شود و به همین دلیل می‌تواند برای جلوگیری از التهاب ناشی از پوکی استخوان و آرتروز به کار رود. محققان اعتقاد دارند که کندر می‌تواند از آزاد شدن لکوترین‌ها که عامل ایجاد التحاب هستند جلوگیری کند.

مطالعات آزمایشگاهی و آزمایش‌هایی که روی حیوانات انجام شده است نشان می‌دهد که اسید بوزولئیک که در ساختار صمغ کندر قرار دارد اثرات ضد التهابی برابر با داروهای غیر استروپیدی از خود نشان می‌دهد. این در حالی است که عوارض جانبی منفی این نوع اسید کمتر از آن‌ها است.

در انسان‌ها نیز کندر می‌تواند به کاهش درد و افزایش تحرک در بیماران دارای پوکی استخوان و آرتروز منجر شود.

بهبود عملکرد روده‌ها

 

خواص ضدالتهابی کندر خوراکی تاثیراتی را نیز در بهبود عملکرد روده‌ها از خود نشان داده است. اثرات این نوع صمغ روی دو بیماری التهابی روده با عنوان کرون و اولسراتیو مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعات نشان داده است که صمغ کندر یا داروهایی که از آن ساخته می‌شود به اندازه داروهای شیمیایی در درمان بیماری‌های التهابی روده موثر بوده است. در مقایسه بین دارو نماها و کندر برای درمان اسهال نیز کندر موفق‌تر ارزیابی شده است.

بهبود بیماران مبتلا به آسم

 

قرن‌ها است که در طب سنتی برای درمان آسم و برونشیت از کندر استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد کندر از آزاد شدن لکوترین‌ها جلوگیری می‌کنند.

لکوترین‌ها عاملی هستند که موجب می‌شوند عضلات برونشی شما در بیماری آسم منقبض شوند. طی تحقیقاتی که انجام شده کندر در کاهش حملات آسم و علایم این بیماری از جمله تنگی نفس و خس‌خس موثر بوده است.

سلامت دهان و دندان

 

اسیدهای بوزوئولیک موجود در کندر دارای خواص آنتی باکتریال قوی هستند که به پیشگیری و درمان عفونت‌های دهان کمک می‌کنند.

طی تحقیقاتی که روی دانش‌آموزان انجام شده جویدن عصاره کندر بر بهبود بیماری لثه موثر بوده است.

اثرات کندر خوراکی بر دندان درد، بوی بد دهان و بهبود زخم‌ها و حفره‌های دهانی نیز از جمله مواردی است که در بین مردم عادی نیز شناخته شده است.

مقابله با برخی از انواع سرطان

 

 

 

اسیدهای بوزوئولیک موجود در کندر احتمالا از انتشار سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که این اسیدها از تشکیل DNA سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

برخی داده‌ها آزمایشگاهی نیز نشان داده است که اسید بوزوئیک کندر بین سلول‌های سرطانی و سالم تمایز قائل می‌شود و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

برخی خواص کندر که در اینترنت آمده ولی از نظر علمی تایید نشده

خواصی مانند جلوگیری از دیابت، افسردگی، استرس، بیماری‌های قلبی، ضد چروک بودن و افزایش باروری در اینترنت برای کندر ذکر شده ولی یا مطالعه علمی روی آن انجام نشده و یا مطالعات انجام شده آن را تایید نکرده است. بنابراین تا انجام مطالعات علمی نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

کندر و فرهنگ مصرف آن

 

تجارت کندر در گذشته باعث رونق شهرهای باستانی مانند ذوفار بوده است. کندر غیر خوراکی نقش زیادی در زندگی مردم عمان دارد و اغلب در خانه‌های مردم این کشور از مشعل‌هایی که کندر می‌سوزنند برای خوشبو کردن خانه استفاده می‌شود.

در انجیل متی نیز کندر به عنوان نماد عطر خوشبوی مسیح که جهان را فرا می‌گیرد، یاد شده است و در کلیساهای جهان به صورت گسترده‌ای به کار برده می‌شود.

کندر خوراکی نیز در خاورمیانه به عنوان یک داروی گیاهی از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

منبع: ttps://blog.giahine.com/2127/همه-چیز-درباره-کندر-خوراکی-و-غیر-خوراکی/

fateme fathi
۱۱شهریور

طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای لاغری

عرق چهل گیاه یکی از معروف‌ترین عرقیجات های گیاهی است که خواص و فواید بسیاری برای سلامتی دارد و در طب سنتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

پزشکان طب سنتی طبیعت عرق چهل گیاه را گرم می دانند. از خواص بی نظیر عرق 40 گیاه می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، رفع ناراحتی روده، دل درد، باد شکم، قولنج، ضد استفراغ و تقویت سیستم عصبی اشاره کرد.

در واقع عرق چهل گیاه برخلاف نامش از چهل گیاه مختلف تهیه نمی شود، بلکه در واقع تنها از چند گیاه مفید و موثر در درمان بیماری های گوارشی به دست می‌آید.

از گیاهانی که در عصاره 40 گیاه استفاده می‌شود می توان به مواردی مانند شیرین بیان، نعناع، ​​پونه کوهی و آویشن اشاره کرد که از مهم ترین و بسیار مفیدترین گیاهان برای هضم آسان هستند و نشان دهنده مهم ترین خاصیت عصاره 40 گیاه هستند.

عرق چهل گیاه را می توان بدون حرارت دادن یا رقیق کردن این عرق گیاهی با ماده دیگری استفاده کرد. اینکه عرق چهل گیاه چقدر در بهبود سلامت انسان موثر است بستگی به این دارد که قبل یا بعد از غذا و به چه میزان مصرف شود.

امروز موارد مربوط به عرق چهل گیاه به مواردی مانند اجزای عرق چهل گیاه، خواص عرق چهل گیاه، عرق چهل گیاه برای تقویت اعصاب، عرق چهل گیاه و سلامت قلب، عرق چهل گیاه و تسکین درد قاعدگی می پردازیم.

طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای لاغری

 

استفاده از عرق چهل گیاه برای همه سنین موثر است اما تاثیر آن روی افرادی که طبع سردی دارند بیشتر است اما طریقه مصرف عرق چهل گیاه برای لاغری به اندازه نصف فنجان قبل و یا اینکه بعد از غذا هست.

این عرق خاصیت باد شکن را دارد و بعد از خوردن آن گازهای مضر از معده بیرون می‌شود و این امکان هست که شخص به طور پیوسته دچار باد گلو شود اما میزان مصرف عرق چهل گیاه طبق نظر پزشکان طب سنتی نصف فنجان عرق بعد از غذا می‌باشد؛ چرا که در این صورت موجب هضم بهتر غذا می‌شود و کارکرد دستگاه گوارش بالا خواهد رفت. در نهایت ین امکان وجود دارد که افراد چاقی که به علت داشتن طبع سرد دچار اضافه وزن شده‌اند با استفاده از عرق چهل گیاه بتواند وزن خود را کاهش دهند.

ترکیبات عرق چهل گیاه چیست؟

 

عرق چهل گیاه از گیاهان زیر تشکیل شده است:

  1. افسنتین: این گیاه در افزایش شیر و آرامش مادران، ایجاد اشتهای مفید، درمان یبوست و همچنین برای افرادی که خون دماغ می‌شوند بسیار مفید خواهد بود.
  2.  
  3. گل بنفشه: بنفشه گیاهی است که طبیعت سردی دارد اما ترکیب آن با سایر مواد موجود در عرق گیاه می تواند در درمان بی خوابی، یبوست، تشنگی، برفک دهان، مخملک، سرخک، ذات الریه، سیاه سرفه، برونشیت، بسیار موثر و مفید باشد.
  4.  
  5. اسطوخودوس: اسطوخودوس گیاهی است که طبع گرمی دارد و از وجود این گیاه در عرق ۴۰ گیاه می‌توان برای درمان آسم، سرفه، تورم روده و معده، دردهای عضلانی و اعصاب، ناراحتی مقعدی، چاقی کبد، و… استفاده کرد. همچنین اسطوخودوس برای غش، رعشه، ضربه مغزی، برای سردرد، بیماری های عصبی و غیره نیز موثر و مفید است.
  6.  
  7. ریشه بابا آدم: طبیعت گیاه بابا آدم گرم و مرطوب است و وجود آن در عرق چهل گیاه به این عرق گیاهی توانایی کاهش قند خون را داده است و همچنین عرق چهل گیاه حاوی ریشه بابا آدم می‌تواند آکنه، اگزما، روماتیسم، مخملک و سرخک را درمان کند.
  8.  
  9. آویشن: آویشن نیز گیاهی گرم اما خشک است که در رفع دردهای مفاصل و سیاتیک بسیار مفید است. همچنین آویشن برای درمان دردهایی مثل تنگی نفس، درد مثانه، نفخ روده و معده و … موثر است.
  10.  
  11. اسفرزه: اسفرزه گیاهی است که طبیعتی سرد و مرطوب دارد و در درمان زخم معده، گلودرد و درد سینه، یبوست و نارسایی کبد و کلیه بسیار موثر و مفید است.
  12.  
  13. بارهنگ: این گیاه دارای طبیعت سرد است و وجود این گیاه در عرق چهل گیاه به این داروی گیاهی توانایی درمان سوختگی های سطحی و بیماری های پوستی را می دهد. این گیاه در درمان تورم مخاط دهان، خونریزی های ریوی و آسم نقش مهم و موثری خواهد داشت. طبیعت این گیاه سرد است و می تواند تا حد زیادی از طبع گرم سایر ترکیبات گیاهی موجود در عصاره گیاهی کاسته و طبیعت آن را متعادل کند تا مصرف عصاره گیاهی برای افراد گرم مزاج بهتر شود.
  14.  
  15. بادرنجوبه: گیاه بادرنجبویه مقوی ترین ترکیب عرق 40 گیاه است که تقویت کننده حافظه و مغز است، همچنین برای تنگی نفس و قولنج مفید است، دندان درد و تپش قلب را برطرف می کند، هیستری را درمان می کند و همچنین حواس پنج گانه کبد را برطرف می کند. همچنین می‌توان گفت به معده و به قلب نیرو می بخشد.
  16.  

قاووت چهل گیاه چیست؟

 

قاووت از فرآورده‌های غذایی سنتی است که در تهیه آن از چهل بذر گیاهی استفاده شده است یکی از انواع مختلف قاووت که کامل و مقوی است همچنین بین مصرف کنندگان بیشتر شناخته شده است، قاووت چهل گیاه یا اینکه قوتو چهل گیاه است؛ که از ترکیب‌های بسیاری مثل رازیانه، بهار نارنج، سنجد، زنجبیل، تخم شوید، فلفل سیاه، بذر کتان، دارچین، زیره، جو، شاهدانه، آفتاب گردان، خشخاش، در آن به کار گرفته شده است.

از اصلی‌ترین خاصیت‌های قوتو چهل گیاه می‌توان به تقویت قوای جسمانی، افزایش نیروی ذهنی، رفع خستگی، درمان زود انزالی و پیشگیری از کم خونی، تقویت حافظه اشاره کرد. در حال حاضر قاووت چهل گیاه در طعم‌های مختلف به همراه مغزیات تهیه می‌شود و به عنوان سوغات و همچنین شیرینی به فروش می‌رسد. برای بهره برداری از خاصیت آرامش بخشی این داروی گیاهی و تقویت اعصاب خوب است که قبل از خواب مقدار مشخصی از قوتو چهل گیاه را مصرف کرد.

نحوه استفاده از عرق چهل گیاه

 

عصاره 40 گیاه مانند سایر عصاره های گیاهی، مایع سردی است که حاصل تقطیر چند گیاه است. عرق چهل گیاه را می توان بدون حرارت یا رقیق شدن با مواد دیگر مصرف کرد و استفاده کرد.

عرق چهل گیاه طعم کمی تلخ و تند دارد، بنابراین افراد می توانند نصف فنجان عرق چهل گیاه را با مقدار مناسب آب حل کرده و بخورند.

برای تهیه عرق چهل گیاه می‌توانید از طریق سایت گیاهینه اقدام کنید.

 

fateme fathi
۰۵شهریور

 اورگانو یکی از ادویه های خوش عطر و طعمی است که می‌تواند غذاهای شما را چندین برابر خوشمزه‌تر کند. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن برای بدن بسیار مفید است. اورگانو برای دیابت و گرفتگی عضلات و کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز ادویه بسیار مفیدی است. اورگانو گیاهی از خانواده نعناع است. مردم هزاران سال است که از آن برای طعم دادن به غذاها و درمان بیماری های خود از این گیاه استفاده می کنند. اورگانو انواع مختلفی دارد. رایج ترین نوع آن به آویشن اسپانیایی و مرزنجوش وحشی نیز معروف است.

 

 

خواص ادویه اورگانو

اورگانو می‌تواند به مبارزه با باکتری ها، تسکین التهاب و تنظیم قند خون کمک کند. مردم اطراف منطقه مدیترانه قرن‌هاست که در طب گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها از این گیاه استفاده می کنند. اورگانو روی بهبود بیماری‌هایی مانند موارد زیر تاثیر مثبتی دارد:

  • زخم های پوستی

  • درد عضلات

  • آسم

  • گرفتگی ماهیچه

  • اسهال

  • سوء هاضمه

  • سرماخوردگی

می‌توان گفت اورگانو خواص و فواید زیر را نیز داراست:

  • مبارزه با باکتری ها

  • از بین بردن التهاب

  • تنظیم قند و چربی خون

  • مبارزه با سرطان

گیاهانی که آنتی اکسیدان دارند به بدن کمک می‌کنند تا رادیکال‌های آزاد را که مواد سمی ناشی از فرآیندهای طبیعی و استرس‌های محیطی هستند، از بین ببرد. تجمع رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو شود. استرس اکسیداتیو نیز می‌تواند منجر به آسیب سلولی شود که ممکن است منجر به بیماری های مختلفی از جمله سرطان و دیابت شود. پس اورگانو که یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است، روش خوبی برای مبارزه با چنین خطراتی است.

همانطور که در سایت hajmohamadjalali اشاره شده است:

روغن پونه کوهی یا اورگانو دارای ترکیباتی است که می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. سایر ترکیبات موجود در روغن اورگانو ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

همچنین در سایت attarstore به این نکته اشاره شده است که:

اورگانو علاوه از طعم و عطر بی نظیر خواص مفیدی برای بدن دارد. برای ریه ها مفید است و سرفه را درمان می کند. کاهنده التهاب است و سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد سرطانی دارد.

وبسایت giahine نیز در صفحه خود درباره اورگانو نوشته:

همانطور که اشاره شد اورگانو بومی نواحی مدیترانه بوده و هزاران سال است که در زمینه دارویی استفاده می‌شود. اورگانو حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است به کاهش سرفه و اسپاسم کمک کند. پونه کوهی همچنین می‌تواند با افزایش جریان صفرا و مبارزه با برخی از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، کرم‌های روده‌ای و سایر انگل‌ها به هضم غذا کمک کند.

 

استفاده از پودر اورگانو در غذاهای مختلف

مردم می‌توانند از برگ های خشک یا تازه این ادویه و حتی پودر اورگانو برای افزودن طعم «مدیترانه ای» به طیف وسیعی از غذاها استفاده کنند. این ادویه به خوبی با گوجه فرنگی جفت می‌شود و اغلب در پیتزا و سس پاستا نیز استفاده می‌شود. مردم همچنین این ادویه را به غذاهای زیر اضافه می‌کنند

  • محصولات پخته شده

  • غذاهای همراه با سبزیجات

  • حبوبات، مانند عدس و نخود

  • ماهی و غذاهای دریایی

  • غذاهای چیلی

اما قبل از استفاده از این ادویه بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • در حین پخت گوشت و مرغ، پونه کوهی را برای طعم دادن به غذا روی آن بپاشید.

  • از آن در ماریناد یا چاشنی استفاده کنید.

  • برگ های تازه آن را خرد کنید و با خمیر نان یا پیتزا مخلوط کنید تا طعم گیاهی و لذیذی پیدا کند.

  • برگ های پونه کوهی تازه را به سالاد اضافه کنید.

  • روی تکه های پنیر موزارلا و گوجه فرنگی پودر اورگانو را بپاشید و یا آن را با روغن زیتون مخلوط کنید.

همچنین می‌توانید برای بیشتر شدن طعم اورگانو روش‌های زیر را نیز تست کنید:

  • ادویه را در پایان آشپزی، به مواد خود اضافه کنید تا طعم آن ماندگارتر شود.

  • برگ های اورگانو را خرد کنید، له کنید یا آسیاب کنید تا طعم بیشتری داشته باشد.

  • با مقدار کمی ادویه، کار را شروع کنید و به مرور مقدار آن را زیاد کنید.

  • اگر در دستور غذا یک قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده باشد، این مقدار معادل یک قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه است.

یادتان باشد استفاده زیاد از ارگانو در غذا باعث تلخی آن میشود.

شما می‌توانید ادویه اورگانو را به صورت پودر یا خشک شده از عطاری های معتبر خریداری کنید همچنین می‌توانید گیاه آن را در گلدان در شرایط مناسبی پرورش دهید و از اورگانو تازه استفاده کنید.

برای خرید ادویه هایی مانند اورگانو فروشگاه‌های معتبر زیادی در دسترس است که یکی از آنها فروشگاه گیاهینه بوده، برای خرید ادویه های خود از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://www.giahine.com/product-category/spices/

 

ادویه اورگانو در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

پونه کوهی یا اورگانو بیشتر در سس ها مخصوصا سس پاستا و پیتزا کاربرد دارد. این ادویه همچنین می‌تواند ادویه خوبی برای برگر، مرغ و انواع غذاهای دریایی باشد. یکی دیگر از غذاهایی که این ادویه در آنها استفاده می‌شود غذاهای مخصوص با سبزیجات است. البته شما می‌توانید این ادویه را به مقدار لازم در ماکارونی، کباب، فلافل، بادمجان، کوکو و … نیز طبق سلیقه خود استفاده کنید.

 

خواص روغن اورگانو

روغن پونه کوهی یا روغن اورگانو از برگ‌های همین گیاه به دست می‌آید و قرن‌هاست که در طب سنتی برای جلوگیری از بیماری استفاده می‌شود. امروزه بسیاری از مردم با وجود طعم تلخ و نامطبوع آن هنوز برای مبارزه با عفونت ها و سرماخوردگی از آن استفاده می‌کنند. اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد فواید روغن پونه کوهی برای سلامتی مورد نیاز است، اما مطالعات تایید کرده اند که این روغن دارای خواص زیر است:

  •  

  • ضد میکروب

  • ضد ویروس

  • ضد قارچ

  • غنی از آنتی اکسیدان

  • ضد التهاب

  • ضد دیابت

  • سرکوب کننده سرطان

همچنین یک قاشق چای خوری برگ خشک پونه کوهی حاوی:

  • کالری: 2.65

  • پروتئین: 0.09 گرم

  • چربی: 0.04 گرم

  • کربوهیدرات: 0.69 گرم

  • فیبر: 0.42 گرم

  • شکر: 0.04 گرم

پونه کوهی منبع سرشار از مواد زیر است:

 

اهن

پونه کوهی همچنین منبع عالی آهن و  ویتامین K است. مطالعات نشان داده است که ویتامین K برای سلامت استخوان ها و تنظیم قند خون مهم است. روغن پونه کوهی همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های شما که می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی مانند سرطان شود، کمک می‌کند.

 

خواص آنتی باکتریال

چندین مطالعه خواص ضد باکتریایی قوی روغن پونه کوهی را حتی در برابر سویه های باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک نیز نشان داده‌اند. در یک مطالعه که اثرات ضد باکتریایی طیف وسیعی از روغن‌های ضروری را مورد آزمایش قرار داد، مشخص شد که روغن اورگانو برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها بهترین است. همچنین این روغن برای درمان زخم‌ها نیز گزینه مناسبی می‌باشد.

 

اثرات ضد التهابی

روغن پونه کوهی علاوه بر اینکه یک عامل ضد میکروبی قوی است، اثرات ضد التهابی نیز دارد. یک مطالعه نشان داد که اسانس پونه کوهی به طور قابل توجهی چندین نشانگر زیستی التهابی را در پوست مهار می‌کند.

 

بهبود آکنه

به دلیل ترکیبی از خواص ضد باکتری و ضد التهابی، می‌تواند با کاهش لکه ها به بهبود ظاهر آکنه کمک کند. از آنجایی که استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی برای درمان آکنه دارای طیف وسیعی از عوارض جانبی بالقوه است، روغن پونه کوهی ممکن است جایگزین ایمن و موثری در صورت استفاده موضعی باشد.

 

کنترل کلسترول

مطالعه ای روی 48 نفر که بعد از هر وعده غذایی مقدار کمی روغن پونه کوهی مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در کلسترول LDL (یا “بد”) آنها نشان داد که یکی از دلایل اصلی گرفتگی عروق است و می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی شود.

 

سلامت دستگاه گوارش

این روغن معمولا برای درمان مشکلات گوارشی مانند گرفتگی شکم، نفخ، و سندرم روده تحریک پذیر و غیره استفاده می شود. در حالی که تحقیقات بیشتر ادامه دارد، کارشناسان دریافته اند که پونه کوهی سرشار از کارواکرول است که به عنوان یک فاکتور موثر در برابر انواع باکتری هایی که باعث ناراحتی گوارشی می شوند شناخته شده است.

 

کلام آخر

ادویه اورگانو یکی از ادویه های خوش عطر و طعمی است که ممکن است شما آن را با آویشن اشتباه بگیرید. اما باید بدانید که این دو ادویه از هم تفاوت دارند. برای تهیه ادویه های تازه و خوش طعم و خرید اورگانو به صورت عمده و کیلویی می‌توانید از طریق سایت گیاهینه اقدام کنید.

منبع: khabare-foor

fateme fathi
۰۴شهریور

ازیانه یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی است که در دوران روم باستان بین مردم رواج یافت و به صورت خام یا پخته مورد استفاده قرار می‌گرفت. رازیانه سرشار از ویتامین A، پروتئین، فیبر، تیامین، سدیم، نیاسین، کربوهیدرات و غیره است. رازیانه خواص بسیار زیادی دارد اما یکی از خواص مهم و بارز آن، خواص رازیانه برای رحم و تخمدان بانوان است. در این مقاله درباره نحوه استفاده رازیانه، زمان استفاده رازیانه و اصلا اینکه چرا باید رازیانه مصرف کنیم، صحبت خواهیم کرد.

خواص رازیانه برای رحم و تخمدان

به طور کلی بعد از درد قاعدگی و انقباضات رحمی، کیست تخمدان یا همان پلی کیستیک از مشکلات شایع در زنان است.

این بیماری معمولا در سنین 20 تا 42 سالگی بیشتر بروز می کند و در صورت مشاهده باید اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود. اما در این بین شما می‌توانید با استفاده از گیاه رازیانه و خواص آن برای رحم و تخمدان این مشکل را کنترل و درمان کنید.

بسیاری از محققان و متخصصان زنان، زایمان و ناباروری معتقدند که این مشکل اغلب در سنین باروری به وجود می‌آید یعنی اصطلاحاً زمانی که بدن فرد مستعد بارداری باشد.

با توجه به اینکه کیست های تخمدان به دو صورت خوش خیم و بدخیم در بدن ظاهر می‌شوند، تا زمانی که نوع و الگوی کیست را شناسایی کنید، باید بلافاصله مصرف رازیانه را آغاز کنید.

طبیعت گیاه رازیانه گرم است و می‌تواند سردی رحم و تخمدان که یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن کیست های تخمدانی است را به صورت تدریجی کاهش داده و به این صورت کیست ها درمان می‌شوند.

از دیگر خواص مهم رازیانه می‌توان به پاکسازی رحم و تخمدان از باکتری‌ها و آلودگی‌هایی که به دلیل استفاده نامناسب از محصولات بهداشتی یا رعایت نکردن موارد جنسی به وجود آمده اشاره کرد، همچنین رازیانه برای تقویت تخمدان و باردار شدن سریع است.

رازیانه با تمیز کردن و ضد عفونی کردن رحم، انقباضات رحم و فعالیت تخمدان را بهبود می‌بخشد. در واقع این خواص بی نظیر باعث شده رازیانه به عنوان یک داروی زنانه در طب سنتی شناخته شود.

رازیانه و عفونت واژن

یکی دیگر از خواص رازیانه برای رحم و تخمدان، تاثیر آن در بهبود عفونت واژن است.

کاهش سطح استروژن در بدن زنان باعث بروز مشکلات زیادی در واژن، رحم و تخمدان ها می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کاهش میزان استروژن باعث عفونت واژن به خصوص در زنان بالای 40 سال می‌شود.

از آنجایی که استروژن به طور طبیعی در رازیانه وجود دارد، می‌توان از آن برای تنظیم چرخه قاعدگی و از بین بردن انواع عفونت ها، قارچ ها و باکتری‌های واژن و رحم استفاده کرد.

به این ترتیب نه تنها پریود منظم‌تری خواهید داشت، بلکه میزان بارداری شما با مقاربت اولیه پس از پایان قاعدگی بسیار افزایش می‌یابد.

اگر به مدت 40 روز به طور منظم از رازیانه استفاده کنید، خشکی واژن، افسردگی، درد عضلات ناشی از عفونت از واژن و سردردهای متناوب شما از بین خواهد رفت و عفونت واژن نیز پس از مدتی ریشه کن می‌شود!

پس این داروی موثر را جدی بگیرید تا هرگز دچار ناباروری، عفونت های تناسلی و سرطان دهانه رحم نشوید.

برای تهیه گیاهان دارویی مورد نظر خود و همچنین خرید رازیانه این لینک به شما کمک میکند:

https://www.giahine.com/product-category/herb/

خواص رازیانه برای زنان

خواص مهم رازیانه برای خانم ها بسیار متنوع و شگفت انگیز است. رازیانه هم برای زیبایی و هم برای سلامت زنان مفید است. در زیر به برخی از خواص رازیانه برای خانم ها می پردازیم.

  • بزرگ تر شدن سینه ها: از آنجایی که رازیانه روی اندام جنسی بانوان تاثیر گذار است، می‌توان گفت با مصرف صحیح این گیاه، بافت سینه ها درشت تر می‌شوند.
  • سلامت تخمدان: از دیگر خواص رازیانه کمک به سلامت تخمدان‌هاست که در این مقاله به طور مفصل درباره آن صحبت کردیم.
  • سلامت پوست و مو: رازیانه یک گیاه مغزی و سرشار از ویتامین سی است که می‌تواند روند پیری پوست را کاهش داده و به رفع مشکلات موها نیز کمک کند.
  • کاهش علائم یائسگی: از دیگر خواص رازیانه می‌توان به کاهش و تسکین علائم یائسگی زودرس و گرگرفتگی و آشفتگی های روحی بانوان در این دوران اشاره کرد.

حدود مصرف رازیانه

به خاطر داشته باشید که هر غذای سالمی باید به مقدار مناسب مصرف شود.

در واقع مهم نیست که هر ماده غذایی چقدر خاصیت داشته باشد، مصرف زیاد آن می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند. گیاه رازیانه نیز با وجود خواص درمانی بسیار خوبی که برای سلامت زنان دارد، می‌تواند با مصرف زیادش مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

به عنوان مثال، با توجه به اینکه گیاه رازیانه دارای خواص استروژنی قوی است، مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری می‌تواند باعث اختلال در رشد جنین شود.

باید به این نکته نیز دقت کنید که مصرف رازیانه می‌تواند با برخی از داروهایی که برای درمان سرطان مصرف می‌شوند، تداخل داشته باشد.

پس به یاد داشته باشید که در دوران بارداری، شیردهی و پریودی این دارو رو اصلا مصرف نکنید. همچنین بهتر است یک هفته پس از پریودی و به صورت یک روز در میان آن را مصرف کرد.

رازیانه و یائسگی

رازیانه تاثیر مثبتی بر کاهش دردهای یائسگی و علائم یائسگی زودرس دارد. در قسمت زیر نقل قول هایی که سایت های مرجع در این باره گفته‌اند را برای شما آورده‌ایم:

به گفته سایت landspa:

از آنجایی که گیاه رازیانه حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین A، منیزیم، ویتامین C و کربوهیدارت می‌باشد، در رفع گُر گرفتگی، کاهش میزان کم‌ خونی و افزایش استحکام استخوان‌ها و مفاصل بسیار موثر می‌باشد.

همچنین ghafaridiet بیان می‌کند که:

کلسیم موجود در دانه رازیانه موجب افزایش استحکام استخوان‌ها و مفاصل شده و بدین صورت خطر ابتلا به پوکی استخوان را به حداقل میزان ممکن می‌رساند. با این توصیف مصرف رازیانه را قبل و بعد از دوران یائسگی جدی بگیرید و برای داشتن اندام زنانه سالم به طور مداوم مصرف آن را ادامه دهید.

در سایت گیاهینه نیز می‌توانید درباره خواص رازیانه بخوانید که:

جالب است بدانید رازیانه در کنار گیاهانی مانند گزنه، آویشن و… جزو 9 گیاه مقدس آنگلوساکسون ها شناخته می‌شود. این محصول علاوه بر خواص دارویی به عنوان یکی از ادویه های کاربردی در غذاهای منطقه مدیترانه استفاده می‌شود. رازیانه سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدانها، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به خاطر همین هم یکی از بهترین گیاهان برای دوران یائسگی است.

 کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم، رازیانه یکی از گیاهان دارویی با خواص دارویی فراوان است.

از آنجایی که این گیاه سرشار از فیبر، کلسیم، منیزیم، آهن، کربوهیدرات، ویتامین های A و C و سایر املاح معدنی و مواد مغذی است، تأثیرات قابل توجهی بر بدن افراد مختلف به ویژه زنان دارد.

به عبارت دیگر می توان گفت این گیاه تنها برای رفع مشکلات زنان و بهبود عملکرد رحم، تخمدان و واژن ایجاد شده است.

در هر صورت با توجه به تمامی اطلاعات ارائه شده و همچنین خواص رازیانه برای رحم و تخمدان، این گیاه را جدی بگیرید و در برنامه غذایی خود بگنجانید. در صورت تمایل و با توجه به عادات غذایی خود می توانید آن را به صورت پودر، عرق یا گیاه تازه آن را به صورت منظم و اندازه مناسب استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت رازیانه و خرید بهترین و باکیفیت ترین رازیانه روی این لینک کلیک کنید.

منبع: https://dorankhabar.ir/articles/what-are-the-properties-of-fennel-for-uterus-and-ovaries-why-use-fennel/

fateme fathi