روانشناسی و زندگی بهتر!

خواص دارچین برای زنان و مردان + خرید دارچین اصل

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴ ق.ظ

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مفیدی است که در کنترل قند خون، انواع بیماری‌های قلبی، کاهش التهابات و در کل تقویت سیستم ایمنی به شما کمک می‌کند.

دارچین ادویه ای چند هزار ساله است که به دلیل خواص دارویی و مزایایی که برای سلامتی داشته است مورد استفاده مردم بوده است. از همین رو خرید دارچین از گذشته تا به امروز مورد توجه همه مردم اعم از افراد عادی تا تجار و بازرگانان بزرگ ادویه بوده است.

امروز در این مقاله برای شما درباره خواص دارچین برای زنان، خواص دارچین برای مردان، خواص دارچین در چای، مضرات دارچین، خواص دارچین برای لاغری و … صحبت خواهیم کرد.

خواص دارچین

همانطور که اشاره کردیم دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و همین مورد باعث درمان یا کنترل بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی می‌شود.

سینامالدئید از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده دارچین است که در طعم دهنده‌ها و عطرها استفاده می‌شود و خیلی از فواید دارچین نیز به همین دلیل است.

خواص دارچین در چای

چای دارچین می‌تواند به کاهش وزن و کنترل قند خون کمک بسیار زیادی کند. همچنین دارچین به دلیل طبیعت گرمی که دارد به بهبود دستگاه گوارشی و کاهش استرس نیز کمک کند.

نوشیدن چای دارچین به خانم‌هایی که در دوره قاعدگی خود هستند آرامش بیشتری می‌دهد و دردهای شکمی آنها را کاهش می‌دهد.

خواص دارچین برای زنان

دارچین برای زنان بسیار مفید است و می‌تواند روی سلامت تخمدان‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین این ادویه به کوچک شدن کیست های تخمدان و کاهش علائم پلی کیستیک کمک زیادی می‌کند.

همچنین یکی از موادی که به باروری بهتر زنان کمک می‌کند همین دارچین است. 

مورد بعدی درمان عفونت ادراری با دارچین است! دارچین خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری و ضد قارچی است که برای درمان عفونت ها بسیار مفید می‌باشد.

خواص دارچین برای مردان

یکی دیگر از خواص ادویه دارچین، کمک به مردان برای داشتن زندگی جنسی بهتر می‌باشد! به دلیل تاثیر دارچین بر روی گردش خون، این ادویه به نعوظ کامل مردان کمک می‌کند و این مسئله باعث بهبود کیفیت روابط جنسی و افزایش باروری مردان می‌شود.

این ادویه همچنین با تحریک آزاد کردن هورمون‌ تستوسترون و تاثیر مستقیم روی کیفیت اسپرم‌ها، به بهبود قدرت جنسی و باروری بهتر کمک زیادی می‌کند.

خواص دارچین برای لاغری

از آنجایی که دارچین  با تولید گرما در بدن به افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن کمک می‌کند، چندین سال است که به عنوان یک روش برای لاغری استفاده می‌شود.

از همین رو ممکن است مکمل‌ها و دمنوش‌های دارچین برای لاغری زیادی را ببینید که به عنوان چربی سوز قوی تبلیغ می‌شوند.

خوب است بدانید که دارچین به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شما شود!

اگر یک رژیم غذایی سالم و درست داشته باشید و به طور منظم نیز ورزش کنید، دارچین می‌تواند به چربی سوزی و لاغری شما کمک کند، اما در غیراینصورت قرار نیست معجزه ای با مصرف تنها یک ادویه، برای شما رخ دهد!

کنترل قند خون

اولین و مهم‌ترین خاصیت دارچین که تحقیقاتی درباره آن نیز انجام شده است، تاثیر دارچین بر سطح قند خون بدن است. مصرف منظم و به اندازه دارچین می‌تواند باعث کنترل قند خون شما شود.

از طرفی دارچین حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. پتاسیم موجود در دارچین می‌تواند به کنترل  فشار خون نیز کمک می‌کند و ضربان قلب را کنترل می کند.

منیزیم و کلسیم نیز می‌توانند به بهبود عملکرد قلب و تقویت استخوان‌ها کمک کند.

ضد التهاب

از خواص بارز دارچین می‌توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. این ترکیبات می‌تواند تاثیر رادیکال‌های آزاد بر روی بدن انسان را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان

آنژیوژنز تشکیل عروق خونی جدید برای تغذیه تومورها است. یکی از کلیدهای درمان سرطان، توقف رگ زایی است. یک مطالعه نشان داد که دارچین می‌تواند رگ زایی، رشد سلولی و سیگنال دهی سلولی را کند یا متوقف کند. این امر نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند ابزاری برای پیشگیری یا درمان سرطان باشد.

خواص آنتی بیوتیکی

ترکیب سینامالدئید که مسئول بو و طعم متمایز دارچین است. این فیتوشیمیایی همچنین اثرات آنتی بیوتیکی گسترده‌ای دارد و می‌تواند بر روی چندین باکتری و ویروس از جمله استافیلوکوک، E. coli، سالمونلا و رشد این باکتری‌ها تاثیر بگذارد.

محافظت در برابر استرس اکسیداتیو

دارچین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند پلی فنول‌ها است. پلی فنول‌ها می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در دارچین آنقدر قوی هستند که گاهی اوقات می‌توان از آن به عنوان نگهدارنده طبیعی مواد غذایی نیز استفاده کرد.

کارشناسان دریافته‌اند که مصرف مکمل‌های دارچین می‌تواند سطح آنتی‌اکسیدان‌ها را در خون شما افزایش داده و نشانگرهای التهاب را کاهش دهد.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

دارچین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می‌شود که می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. اگر مکمل‌هایی با حداقل 1.5 گرم دارچین در روز مصرف کنید، ممکن است در صورت ابتلا به بیماری متابولیک، کلسترول تام، کلسترول LDL (یا کلسترول بد)، تری گلیسیرید و قند خون شما را کاهش دهد.

دارچین همچنین ممکن است به موارد زیر کمک کند:

  • بیماری آلزایمر
  • اچ‌آی‌وی
  • پوسیدگی دندان
  • آلرژی

دریافت مقادیر معمولی دارچین احتمالاً تاثیر زیادی بر سلامت شما ندارد. خوردن مقدار زیادی از آن نیز ایده خوبی نیست.

از آنجایی که دارچین به عنوان یک درمان اثبات نشده است، دوز مشخصی هم برای آن وجود ندارد، اما در کل برخی از متخصصان 1/2 تا 1 قاشق چایخوری (2-4 گرم) پودر در روز را پیشنهاد می‌کنند. 

زنجبیل و دارچین برای لاغری

مصرف زنجبیل و دارچین نیز به عنوان یکی از روش‌های عالی برای لاغری شناخته می‌شود. از آنجایی که دارچین به افزایش متابولیسم بدن، کنترل قند، کاهش جذب چربی و کاهش اشتها می‌شود و ترکیب آن با زنجبیل، که آن نیز در بهبود هضم غذا و تولید انرژی بیشتر نقش موثری دارد، می‌تواند به عنوان یک ترکیب برای لاغری مصرف شود.

البته مانند آنچه در قبل اشاره کردیم، مصرف این مواد به تنهایی نیمی‌تواند باعث لاغری شما شود و باید حتما از یک رژیم غذایی درست و برنامه ورزشی موثر نیز پیروی کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل

15 دقیقه قبل از اینکه غذای اصلی خود را میل کنید، یک لیوان دمنوش دارچین و زنجبیل میل کنید تا اشتهای شما کاهش یابد و متابولیسم بدنتان افزایش!

البته اگر به دارچین حساسیت دارید یا طبع شما گرم است، در مصرف آن حتما مراقب باشید.

عوارض جانبی دارچین

  •  آلرژی: دارچین معمولاً عوارض جانبی ندارد. اما استفاده زیاد آن می‌تواند دهان و لب های شما را تحریک کند و باعث ایجاد زخم شود. برخی افراد نیز ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. اگر شما از دسته افرادی باشید که به دارچین حساسیت دارند، آن را روی پوست خود قرار دهید و ببینید که قرمز می‌شود یا خیر.
  •  سمی بودن دارچین: خوردن مقدار زیادی دارچین کاسیا می‌تواند سمی باشد، به خصوص اگر مشکلات کبدی دارید. کومارین، یکی از مواد تشکیل دهنده دارچین است که می‌تواند باعث مشکلات کبدی شود، اما مقداری که دریافت می‌کنید آنقدر ناچیز است که احتمالاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، کودکان، زنان باردار و زنان شیرده بهتر است که خوردن زیاد آن اجتناب کنند.
  •  کاهش قند خون: دارچین می‌تواند قند خون را کاهش دهد، این مورد همانقدر که خوب است می‌تواند خطرناک نیز باشد و مصرف زیاد آن باعث افت ناگهانی قند خون شود.

مواد مغذی موجود در دارچین

دارچین تقریباً هیچ پروتئین یا چربی ندارد، اما یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده حاوی این موارد و مقادیر کمی از بسیاری از ویتامین ها و سایر مواد مغذی است:

  • حدود 6 کالری
  • حدود 0.1 گرم پروتئین
  • حدود 0.03 گرم چربی
  • حدود 2 گرم کربوهیدرات
  • حدود 1 گرم فیبر
  • حدود 26 میلی گرم کلسیم
  • حدود 11 میلی گرم پتاسیم
  • حدود 3 میکروگرم بتاکاروتن

نحوه استفاده از دارچین

معمولاً می‌توانید پودر دارچین را به عنوان یک ادویه یا ترکیبی از ادویه های دیگر برای پخت غذا استفاده کنید.از طرفی دارچین یک ترکیب بسیار عالی با نوشیدنی‌های گرم می‌سازد.

همچنین می‌توانید از چوب دارچین به عنوان یک مورد تزئینی برای تزیین کیک و دسرها، نوشیدنی‌ها و غذاهای دریایی استفاده کنید.

بسیاری از مردم از چوب دارچین در نوشیدنی‌های گرم مانند شکلات داغ، سیب داغ و شیر گرم، چای و … لذت می‌برند. 

خرید دارچین از سایت گیاهینه

فروشگاه اینترنتی گیاهینه با بیش از 7 سال تجربه در فروش اینترنتی و عمده محصولات گیاهی و ادویه جات یکی از معتبرترین سایت های خرید عمده ادویه به حساب می‌آِید.

فروشگاه گیاهینه مکانی که عشق به طبیعت و سلامتی در هوای آن حس می‌شود. از ادویه‌جات تا عرقیات گیاهی، همه چیز را در سایت ما پیدا خواهید کرد. فروشگاه اینترنتی ما، با افتخار ارایه‌دهنده بهترین محصولات گیاهی به صورت عمده و کیلویی است.

در فروشگاه گیاهینه، ما به کیفیت بالا، تازگی و تنوع توجه ویژه‌ای داریم. ادویه‌جات فراوانی را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده‌ایم تا تجربه آشپزی شما را ارتقا دهیم. همچنین، عرقیات گیاهی با خواص درمانی و طعم‌های منحصر به فرد نیز در انتظار شما هستند.

اگر به دنبال تازگی، کیفیت و تنوع هستید، ما آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

سایت اینترنتی گیاهینه عرضه کننده مستقیم بهترین ادویه جات اصل و تازه در سراسر ایران می‌باشد. اگر قصد خرید دارچین اصل و تازه به صورت عمده و کیلویی دارید نیز می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی گیاهینه خرید خود را انجام دهید.

همچنین می‌توانید برای خرید دارچین کاسیا و دارچین سیلان و اطلاع از قیمت هرکدام به صفحه مربوطه در فروشگاه گیاهینه رجوع کنید.

منبع: https://www.soorban.com/business/12502-properties-cinnamon-buy-original-cinnamon

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۷
fateme fathi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی